Mid-way!! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Femke Taekema - WaarBenJij.nu Mid-way!! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Femke Taekema - WaarBenJij.nu

Mid-way!!

Blijf op de hoogte en volg Femke

21 Oktober 2015 | Ierland, Limerick

Zo daar ben ik dan weer. Mijn weekend-bubbel is gebarsten en het keihard leven begint weer. Nee grapje, ik heb het echt niet zwaar ofzo..
First things first. Michael was hier afgelopen week! JAAAA!! Van woensdag t/m zondag heb ik in een complete bubbel geleefd en geen contact gehad met de buitenwereld, maar o wat was het heerlijk!
Het begon allemaal al wat spannend. Aangezien ik tot nu toe nog geen enkele keer op tijd heb gevlogen met Aer Lingus, hoopte ik toch wel dat Mike deze mazzel wel zou hebben. Hij had namelijk de vlucht die om 17.30 in Dublin landde, maar vanuit daar is het mooi nog even 2,5uur naar mij toe. Dit zou inhouden dat ik dus NOG langer op hem moest wachten, en dat wilde ik niet!! Gelukkig waren de goden mij goed gezind en was Mikoltje hier nog voor 9uur 's avonds, JIPPIE!
Oja, even de reden waarom Michael op woensdag al naar mij toe kwam, dit was omdat ik donderdag & vrijdag de hele dag vrij was aangezien het hier open dag was op de uni.
De open dagen hier zijn totaaaal anders dan wij gewend zijn. De universiteit sluit gewoon voor de studenten en er komen allemaal middelbare scholieren vanuit het hele land naar de uni toe. Ik denk dat er wel ongeveer een man of 5000 was per dag. Ongekend!
Enfin, terug naar Michael. Donderdag zouden we een auto gaan huren, maar gut o gut, kinneke had een ontstoken oog gekregen.. SHIT. Gelukkig hadden Michael en ik niet echt een doel wat we wilden gaan zien, voornamelijk wilden we gewoon een leuke tijd samen hebben. En dus waren we niet getreurd, en we hebben het plan gewoon even aangepast. In plaats van een tripje naar de Cliffs of Moher zijn we met de bus naar Galway gegaan. Galway ligt noordelijk ten opzichte van Limerick en het schijnt een heel leuk en schattig stadje te zijn. Dit was het ook wel, maar het was voornamelijk klein. Haha. Na 3 uur in de stad te zijn geweest hadden we het dan ook wel gezien.
Vrijdag gingen we dan wél een auto huren en zijn we zuidelijk gereden naar Killarney. In Killarney hebben ze een onwijs mooi en groot National Park en dat was zo onwijs gaaf. We kwamen er relatief laat aan (rond 3en), maar dat was eigenlijk wel prima. We hebben een mooie rondje door het park kunnen rijden en alle bezienswaardigheden gezien (lang leve een klein landje!). De zaterdag was een beetje een dipdag.. We wilden heel veel doen, maar het ging gewoon allemaal niet helemaal zoals we wilden en dat hield in dat we ongeveer 3 uur alleen maar over boerenland weggetjes kwamen op de weg terug naar Limerick.. Ik vond het dood eng, want ze rijden hier op smalle wegen gewoon 100km/u en gaan er vanuit dat je wel aan de kant gaat. FREAKY as f..
Zondag zou Michael weer terug vliegen, en dus zouden we dan lekker op de campus blijven en rustig aan doen. Lief en romantisch dat Mikoltje is, vertelde hij me dat hij z'n vlucht had om geboekt naar de maandag en dus nog een hele dag langer bleef! JEEEEJ! De zondag hebben we de HELE dag gewoon series gekeken en heerlijk niks gedaan. Het was echt een ouderwetse zondag :).
Maandag was het afscheid dan echt aangebroken. Ondanks dat Michael z'n vlucht pas om 17uur vertrok, moest hij al om half 1 de bus hebben vanaf de uni. Nou ik zal de tranen details besparen, maar blegh... ik haat afscheid nemen!! Gelukkig goed nieuws!! Michael komt met z'n beste vriend Joffrey ergens in november nog een weekendje naar Dublin, dus ik zie hem snel al weer!

Nu ga ik dan weer even verder terug in de tijd.
Toen ik terug kwam uit Nederland (inmiddels 3 wekend geleden) had ik de dag erna een tentamen. Nog steeds geen cijfer terug, super fun. Kan gewoon hier enz..! Ook had ik afgelopen week nog een deadline. Ik heb nog nooit zo gestresst voor een essay. En nog steeds snap ik niet waarom. De deadline was voor mijn 1e jaars psychologie vak dat ik hier volg en ik moest maar 1000woorden typen. Erg simpel denk je, dacht ik ook.. Alleen helaas ben ik inmiddels gewend om academische essays te schrijven en dus zat ik na het beantwoorden van 3/5 vragen al op 1800 worden.. OEPS! Ik ben er denk ik in totaal wel 6uur mee bezig geweest, bizar. Nog nooit heb ik zoveel tijd besteed aan school. Ik ben zelfs niet naar mijn hockeytraining gegaan erdoor! SAY WHAT! Ik bedoel maar..

Tsja, ik maak verder niet echt heel erg veel meer mee. Zoals ik vorige keer al zij is de dagelijkse sleur echt begonnen. Inmiddels zit ik wel al po de helft van mijn volledige semester hier! YAY!

Dan een paar andere dingetjes die mij nu nog tegemoet gaan komen.
Het eerste is dit weekend al. ONWIJS veel zin in! Ik ga van zaterdag t/m dinsdag naar HET hockey toernooi hier in Ierland. Het wordt gehouden voor alle universiteiten en is echt mega gaaf! Ik kan niet wachten!!!!
Verder heb ik bizar veel deadlines over 5 weken, dus ik moet maar is gaan beginnen met plannen. Helaas kan dit nog niet. Het examen rooster wordt pas in november bekend gemaakt. Leuk he? Nee!
Verder ben ik met m'n vriendinnetjes hier bezig om nog wat tripjes te gaan plannen. Er staan er nog 2 op de planning: Belfast en Connemara! Ik hoop dat het gaat lukken, maar het gaat nog lastig worden om iedereen op dezelfde dag vrij te krijgen.

Nou dit was t dan maar weer voor deze week.
Tot snel!

  • 22 Oktober 2015 - 20:00

    Andrea:

    Leuk verslag weer! Tot in November

  • 25 Oktober 2015 - 16:45

    Haico:

    Hoi Fem,
    Leuk geschreven en veel succes met hockey!
    x papa

  • 25 Oktober 2015 - 17:47

    Opa Hepke En Dieuw:

    Hallo Femkee.

    Het is zondagmiddag en net je verhaal gelezen. Het was toch wel fijn dat Michael er even was denk ik.
    Ik heb 10 minuten geleden je vader aan de telefoon gehad en hij is weer fijn thuis.
    De fam.Taekema heeft het maar druk met Spaans leren
    We wensen je weer een goede studie week toe.

    Ik doe ook even een duit in het zakje, hoor. Fijn dat alles zo goed gaat en dat je het naar de zin hebt. Heel veel succes met alles en vooral genieten. Muchos besos de Dieuw.

    En de groeten van Opa Hepke en Dieuw.
Femke

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 17148

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 18 December 2015

Limerick, Ireland

02 Augustus 2013 - 21 Augustus 2013

Oost- Amerika&Canada

11 Augustus 2012 - 07 Januari 2013

Santa Barbara

Landen bezocht: