Hockeytoernooi! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Femke Taekema - WaarBenJij.nu Hockeytoernooi! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Femke Taekema - WaarBenJij.nu

Hockeytoernooi!

Blijf op de hoogte en volg Femke

01 November 2015 | Ierland, Limerick

Jeetje, wat gaat de tijd hier toch snel voorbij. Het lijkt wel gister dat ik mijn vorige verslag schreef, maar het is al meer dan een week geleden.
Mijn vorige verslag was redelijk kort, maar ik wilde jullie toch wel even op de hoogte stellen van alles dat ik hier doe.

Mijn hoogtepunt in de afgelopen week was toch wel het hockey toernooi. Ondanks dat ik er onwijs naar uit keek, was ik toch ook een beetje bangig voor wat zou komen. De verhalen die de meiden uit het team vertelden waren redelijk heftig, dus ik was benieuwd wat er zou gebeuren.
Op zaterdag vertrokken we om 9uur 's ochtends richting Cork, waar het toernooi plaatsvond. We hadden een redelijk krap schema, aangezien onze eerste wedstrijd al op twaalf uur begon en het ongeveer 2 uur rijden is naar Cork.. Gelukkig waren we makkelijk op tijd, 10.45 daar, en konden we op ons gemak ons gaan omkleden. Iedereen had er onwijs veel zin in en de stemming was echt fijn. Aangezien ons team niet meespeelt in de competitie, waren wij geplaatst in de 'plate' poule en niet in de 'cup' poule. Het spreekt voor zich, de cup zijn de goede, de plate de slechte. Onze eerste wedstrijd was me er één.. Helaas hebben we de wedstrijd verloren, en hoe, met 9-1. Dit was dan ook al waar mijn eerste irritatie puntje van het toernooi begon.. Het team waar wij tegen speelden had twee speelsters die 28 waren (de rest was ong 20) en in het nationale hockeyteam spelen voor Ierland. Het geval was dan ook dat deze twee speelsters continu de bal hadden, de rest van hun geen bal heeft aangeraakt, en deze meiden ongeveer ons hele team heeft geprobeerd te verwonden. LEUK! Niet echt.. Het was echt super zonde. Ondanks dat wij 9-1 verloren hadden wij wel degelijk goede kansen en konden wij ons spel prima spelen. (Overigens, raad eens wie heeft gescoord. JAWEL, uit de strafcorner!) Het verlies was jammer, maar we konden er niet echt om treuren.
Om zes uur die dag begon onze volgende wedstrijd. Niemand had echt zin om te spelen, want het was onwijs koud geworden en we waren helemaal gesloopt van de reis en onze eerste wedstrijd. Ook deze wedstrijd was één groot drama. De meisjes waar we tegen speelden waren echt niet goed, maar man-o-man wat een scheidsrechters. Twee doelpunten van ons afgekeurd (later door de scheids toegegeven dat ze goed waren) waardoor wij met 1-0 verloren. Dit was onwijs balen! Dit hield ook helaas in dat wij op zondag de HELE dag vrij waren. Het toernooi was zo raar opgezet dat wij maar 3 wedstrijden hebben gespeeld in 3 dagen. Redelijk zonde vond ik zo.
Op zaterdag gingen we natuurlijk ook uit. Dit is ongeveer waar het hele toernooi om draait. Zelf ben ik niet echt zo een zuiper, maar zelfs mijn zuipende vriendjes en vriendinnetjes zijn NIKS vergeleken bij Ieren. Het was een HELSE avond voor mij.. Het begon allemaal leuk met tutten en omkleden in het hotel, maar na een uur (toen alle make-up erop zat... EINDELIJK) schrok ik me toch wel een beetje de k van hoe ze hier gekleed gaan. Alle jurkjes schijnen door, dus je weet gelijk welke kleur string de meiden dragen. BH's zijn overschat hier, en dus dragen we ze gewoon nergens onder. Topjes die te klein zijn, daar maken ze gewoon een croptop van en de 'side-boob' nemen ze voor lief (want ja een bh dragen ze toch niet..). De rokjes waren ONGEKEND kort. Net over je bil en soms was er toch nog wat bil te zien. En dan heb ik het nog niet over de hakken. Het is kennelijk normaal om op 11cm hoge hakken uit te gaan, ook al kan je er niet op lopen!! Ik voelde me ongelooflijk ongemakkelijk met mijn jeans en Nike's.. Alle jongens van het jongens team kwamen dan ook naar me toe of ik me niet nog even moest omkleden, want we gingen zo weg.. OEPS, maar echt hell no dat ik me zo ging kleden!!
Eenmaal in de stad aangekomen kon het feest beginnen. We gingen eigenlijk naar een hele gave en leuke club (Savoy), maar na 45min binnen was mijn irritatie gehalte toch al erg hoog. 3 meiden stonden al te tollen op hun benen van de alcohol voordat één van de meiden naa rmij toe kwam om te vragen of ik mee naar de wc ging. Nou oke, ik ga wel mee. Ik dacht dat ze moest plassen, maar nee, lekker kotsen.. ARME ARME IK! Maarja, na 2 keer kotsen in die club was ze nog steeds niet goed dus ik ging maar met haar naar huis. Ik zal de details allemaal besparen, maar in de Maccie is ze nog 2 keer gegaan, in de taxi, in het hotel 2x en na 1,5h was ze dan eindelijk aan het slapen. OMG. Ik was kapot!!
Dit was nog de eerste avond he.. Hou op met me!!
De volgende ochtend bleken er nog 3 over hun nek te zijn gegaan, waarvan eentje gewoon middenin de club. En dit was normaal.. Ik was echt geshokeerd, maar ook wel redelijk geirriteerd. Die meiden zijn 20 jaar en snappen niet dat zoiets niet geheel normaal is.
Anyhow.
Zondag gingen wij maar Cork in, aangezien we toch niks te doen hadden. Deze dag was dan ook echt volledig nutteloos en resulteerde in een hangdag voor de tv. Het uitgaan zal ik niet weer al te uitgebreid vertellen, maar het was niet zo leuk haha!
Maandag mochten we dan eindelijk weer hockeyen, jeeej! Wij komen aan op het veld "UL, your game is cancelled due to the rain". GRAPJE ZEKER? Nee dus.. Wij helemaal over de zeik, want hou op , wij willen wel op z'n minst 3 wedstrijden spelen. Nou puntje bij paaltje hebben ze geluld als Brugman en is het ze gelukt om onze wedstrijd door te laten gaan. Deze wedstrijd was onwijs leuk om te spelen en we hadden echt lol. 3-1 winst (weer een doelpunt, jeej!) was dan ook een goede afsluiter van het toernooi!
Dinsdag middag was ik weer terug op de Campus en ik ben toch wel erg blij dat ik mee ben gegaan op toernooi. Het was een onwijs gave ervaring, ondanks dat ik me soms niet helemaal op mijn gemak voelde. De meisjes zijn onwijs lief geweest en ik heb een goede groep van meiden eraan overgehouden :).

Woensdag begon het gewone leven weer, blegh.. Gelukkig had ik geen drukke dag, dus dat scheelde weer.
Ik kreeg die dag wel twee cijfers terug. Voor marketing communicatie (mijn tentamen dat 3 weken geleden heeft plaats gevonden, de dag nadat ik terug was uit NL) heb ik een B2 gekregen. Wat dit inhoudt? Geen flauw idee. Ik weet wel dat ik aan de goede kant zit! Ik had nog B3, C1, C2, C3 kunnen hebben voordat ik zou falen. Dus best oke dan! En voor Applied Marketing moest ik een research proposal inleveren en daar heb ik een A2+ voor gekregen. En ja ja, A1 is het hoogste! Whoopwhoop.
Ook hadden we woensdag een spontaan eetafspraakje met de meisjes. We hadden onwijs veel zin in burrito's en dus hebben we dat lekker gemaakt! Het was een onwijs lekker en gezellig avondje :).

Gister had ik nog een tripje speciaal voor Erasmus studenten. Wat een drama was dit! We gingen naar Bunratty Castle en het folkpark wat ze erbij hebben. Het kasteel was erg mooi, maar 6uur de tijd voor een kasteel is wel erg veel. En dus waren wij na 2 uur verveeld.. Het park wat erbij zat had wel mooie kleurtjes, aangezien de herfst in volle gang is dus dat was dan wel weer leuk :).

En tsja. Dit was dan eigenlijk alweer mijn weekje. Volgende week heb ik een Spaans tentamen, onwijs veel zin in.. Ook krijg ik dan EINDELIJK mijn examen rooster! Laten we hopen dat het een beetje gunstig is..

Het uploaden van de foto's gaat steeds heel erg slecht, sorry daarvoor. Enkele foto's worden wel geupload en dan andere weer niet. Ik probeer het steeds meerdere keren, maar het werkt gewoon niet. Op facebook staan ze wel steeds allemaal, dus voor iedereen die fb heeft: kijk daar even :).

Toedelss!!

  • 01 November 2015 - 12:37

    Haico:

    He Femmedem!
    Jammer dat het hocketoernooi tegen viel. Je had je er zo op verheugd.
    En uitgaan in Ierland is dus iets anders dan je gewend was ;-)
    Toch weer een kleurrijk verhaal. Thx!
    x

  • 01 November 2015 - 13:35

    AndreA:

    Hi moppie, wat heb ik toch een verstandige docher
Femke

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 17145

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 18 December 2015

Limerick, Ireland

02 Augustus 2013 - 21 Augustus 2013

Oost- Amerika&Canada

11 Augustus 2012 - 07 Januari 2013

Santa Barbara

Landen bezocht: