30 dagen te gaan... - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Femke Taekema - WaarBenJij.nu 30 dagen te gaan... - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Femke Taekema - WaarBenJij.nu

30 dagen te gaan...

Blijf op de hoogte en volg Femke

19 November 2015 | Ierland, Limerick

Hallllooooo leute!
Nou daar ben ik weer. Funfun. Iedereen happy :). Snap ik!
Waar te beginnen? ik heb oprecht geen flauw idee. Ik blijf het zeggen, maar de tijd gaat hier zo snel dat ik geen idee meer heb wat ik wanneer heb gedaan. Unreal, maar waar.

Dit zijn in ieder geval de dingen die ik sowieso moet vertellen: mijn weekendje Endiburgh, mijn gala, Michael kwam weer langs, en O ja, mijn reis die in januari gaat beginnen! Dus als je dat niet wilt lezen: later! Haha!

Gaan we dan:

Het weekend in Edinburgh was eigenlijk redelijk snel gepland. Op maandag hebben Sarah en ik besloten dat we die zondagochtend naar Edinburgh zouden gaan, en wie mee wilde kon mooi mee! Dit bleek alleen Celina nog te zijn, wat voor mij inhield dat ik een weekend vol Duits zou hebben. Nee grapje, de één is Oostenrijks en de ander Duits dus 7/10 keer verstaan ze elkaar niet en dus is alles gewoon Engels. Lucky me!
Anyhow. Onze vlucht zou die zondag om 6.30 ('s OCHTENDS!!) vertrekken vanaf Dublin(!) en dus moesten we om 2uur 's nachts(!!) de bus hebben vanaf Limerick. Heel erg veel uitroeptekens, want o wat is dat een feest. Niet echt, maar ach je moet wat over hebben als je voor 10eu een enkeltje wilt betalen. Dus daar gingen we die zondag ochtend, op naar Edinburg. Het was best slecht weer hier in Ierland, dus we hoopten op wat beter weer in Edinburgh, maar niks was minder waar. Drie dagen lang hebben we stromende regen gehad en daarbij ook windstoten, maar we hebben het overleefd.
Dit moet ik even tussendoor uitleggen. Iedereen gaat er vanuit dat het in Ierland regent, wij dus ook, maar het is deze week voor het eerst slecht weer. Dus als het dan regent zijn we eigenlijk nog steeds goed gezind, want ja we gingen er toch al vanuit en hebben eigenlijk onwijs veel mazzel gehad tot nu toe :).
Oke, terug naar Edinburgh. We hadden een onwijs fijn hotel geregeld, midden in de stad, helemaal lekker! Ik kan wel gaan vertellen wat we allemaal hebben gedaan, maar vrijwel niemand kent het, dus kijk maar naar de foto's dan. Haha! Een korte samenvatting is als volgt: koffie drinken, thee drinken, gebakjes eten, in de regen lopen, winkelen, een verkeerde berg beklimmen, en wegwaaien.
Die berg moet ik wel even uitleggen denk ik. Het zit zo: Er is een toeristische attractie die Arthur's Seat heet. Dit is een berg en dan heb je vet mooi uitzicht, zoiets. Dus wij wilden dit gaan doen. Alleen toen wij eenmaal op de berg stonden, bleek dat de berg naast ons de goede was. Dit was na ong 1uur in de kou en regen en wind en toen hadden we het wel gehad. Wel hebben we natuurlijk mooie foto's van Arthur's Seat gemaakt, alleen niet erop.. Was wel funny, maar je had er bij moeten zijn.
Op dinsdagavond gingen we weer terug naar Ierland toe. Onze vlucht zou landen om 21.15 en onze bus zou vertrekken om 21.30, je raad het al, dat werkte niet. We kwam aan bij de bushalte en hij reed net het hoekje om: KUT zeggen we dan! Anyhow, 10 min later kwam er een andere bus die er vet lang over deed, maar wel in één keer naar Limerick reed. Om half 1 's nachts waren we in Limerick en heel erg blij met ons bedje :).
De woensdag hadden we een International Ball, en ik had er ZO veel zin in! Ik had namelijk in Edinburgh een onwijs mooie jurk gevonden en hakken, dus ik was helemaal in m'n hummetje. Lekker tutten en doen en om half 7 met de bus naar het hotel (ja het de hotelzaal was voor ons die avond :D). De avond zou bestaan uit een 3 gangen diner, en daarna een traditionele Ierse band, gevolgd door een DJ. Je raad het al, de muziek was CRAP. Heel erg jammer, maar er werd alleen slow-dance muziek gedraaid. Ik weet niet wie dat heeft bedacht, maar die gene had vast een date mee genomen.. Makes sense.
Ondanks de stomme muziek wel een erg gezellige avond gehad!

Dit was allemaal helemaal leuk vorige week, maar natuurlijk heb ook ik meegemaakt wat er in de wereld gebeurd is. Verschrikkelijk en onwijs eng, maar daar hou ik het bij ;).

Vrijdag aan het einde van de middag had ik nog wel even goed nieuws: Michael belde mij op dat hij een ticket wilde boeken voor zaterdag t/m maandag! JEEEJ! Helemaal happy de peppy, want ja, ook ik heb wel is last van heimwee. Ik ging (nog voordat Michael naar Schiphol ging) op weg naar Dublin om Mike op te halen. Aangezien hij pas rond 3 uur zou landen en dan nog is 3 uur naar Limerick zou moeten, vond ik het leuker om die hele busreis samen te doen. En dit was eigenlijk wel een goed idee! Wel een beetje jammer was dat toen we thuis waren Michael zei "We kunnen morgen wel naar Dublin gaan..." ja daar had ik geen zin in na een 6 uur durende busreis.
Even een kleine uitleg weer tussendoor. In Dublin zijn hotels/hostels/B&B's onwijs duur, zeker als je ze op korte termijn boekt (denk aan 200eu voor 2nachten in een simpel hotel buiten de stad), en dus hadden we daarom niet een weekendje in Dublin gedaan ;). Wie weet ergens een andere keer nog.
Het weekendje was erg fijn en ik baalde dan ook onwijs dat het weer over was en ik keihard mag gaan beginnen met blokken.

Dit is ook de reden waarom ik niet zo veel zal schrijven en heb geschreven, want het wordt vanaf nu gekken huis.
Ik heb zojuist mijn paper af die om 17h moet worden ingeleverd, dan heb ik zondag nog een deadline. Maandag moet ik een experiment doen voor Psychologie, dinsdag een deadline, toets en een presentatie, dan ben ik woensdag vrij (JEEJ), en dan heb ik donderdag een presentatie, en vrijdag is de hel bijna over want dan heb ik alleen een toets en een deadline. FUN!! Niet echt. O en het leukste komt nog. Die week daarna mag ik gaan leren voor mijn tentamens want die beginnen vanaf 6 december - 18 december. Whoopwhoop. NOT

Dan het laatste grote nieuws dat ik heb. Ik ga van 29 december tot en met 29 januari naar AUSTRALIË!! Ik heb er zo onwijs veel zin in. Tickets zijn geboekt, en ons visum is ook al binnen. Helemaal heerlijk. O ik ga trouwens met Hadar daar heen, een vriendinnetje van mijn studie. Op het moment zit zij in Shanghai voor haar uitwisseling :).
We hebben nog totaal geen plan, behalve dat we de oost-kust gaan bezoeken. Alle tips zijn dus welkom, mocht iemand nog iets weten.

Ik ga nu m'n essay uitprinten en dan lekker weer verder met mijn volgende essay.

Toedels!

Oja shit. Ik vergeet het bijna, maar JEEEEEJ pappa & mamma komen ook langs. Ghehe! Van 3 tm 6 december, dus ik verwacht cadeautjes (chocolade letters met praline of iets in die trant, van de bijenkorf als het kan..) :)! ZIN AN!

Nu echt, doeei!

  • 20 November 2015 - 08:32

    Haico Taekema:

    Het meisje in Ierland heeft geen verstand,
    ze gaat met een 'dinnetje naar Ausieland!
    De oorzaak is te veel regen,
    daar kunnen haar hersens niet goed tegen.
    Allemaal onzin! Sint is trots dat je gaat
    En dat je ieder vraagt om raad en daad.
    Als je hard zingt voor de open haard
    brengt Sint wellicht nog een chocoladelettertaart :-)

    xP
Femke

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1793
Totaal aantal bezoekers 17149

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 18 December 2015

Limerick, Ireland

02 Augustus 2013 - 21 Augustus 2013

Oost- Amerika&Canada

11 Augustus 2012 - 07 Januari 2013

Santa Barbara

Landen bezocht: